Klub priateľov vážnej hudby
v Trenčíne

Miriam Rodriguez Brüllová

Miriam študovala na Štátnom konzervatóriu a Vysokej škole múzických umení v Bratislave (bakalársky diplom). Magisterský diplom získala roku 2001 v Kanade na Université du Québec à Montréal a na Université Laval v Quebecu pod vedením špičkového gitaristu Alvara Pierriho. U toho istého profesora sa v rokoch 2002 - 2003 zdokonaľovala v interpretačnom umení v rámci postgraduálneho štúdia na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni.

Spolupracovala so svetoznámymi gitaristami, ako sú Abel Carlevaro, Alvaro Pierri, Luise Walker, Oscar Ghiglia, Pavel Steidl, John Duarte, Hubert Käppel, Costas Cotsiolis, Zoran Dukić, Aniello Desiderio, Laura Young.

Získala najvyššie ocenenia na gitarových súťažiach na Slovensku i v zahraničí.

Vystúpila ako sólistka s viacerými známymi hudobnými telesami, napr. s Jerusalem Symphony Orchestra, Brandenburgisches Staatsorchester, Orchestra Fondazione Arena di Verona, Orchestra Sinfonica di Roma, Orquesta Filarmónica de Bogotá, Universal Philharmonic Orchestra Seoul, Filharmoniou Artura Rubinsteina, Filharmonia Podkarpacka Rzeszow, Virtuosi di Praga, Talichovým komorným orchestrom, Slovenským komorným orchestrom, Virtuosi Pragenses, Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, Štátnou filharmóniou Košice, Filharmóniou B. Martinů Zlín, Severočeskou filharmóniou, s orchestrom Cappella Istropolitana a ďalšími. Účinkovala aj so Stamicovým kvartetom, Zemlinského kvartetom, Moyzesovým kvartetom, Muchovým kvartetom, Aeolus Quartet (USA), Kallaci Quartet (J. Korea) a ďalšími. Intenzívne sa venuje aj komornej hre v rozličných zoskupeniach s poprednými slovenskými, českými a maďarskými umelcami.

Predstavila sa v takých známych koncertných sálach ako napr. v pražskom Rudolfine, berlínskom Konzerthause, veronskom Teatro Filarmonico, rímskom Auditorium Conciliazione, kórejskom Seoul Art Center a ďalších.

Hrala po celej Európe, v Južnej a Severnej Amerike, Ázii a Afrike.

Nahráva pre Slovenský rozhlas, PragaDigitals, ArcoDiva a Pavlik Records. Je iniciátorkou a umeleckou riaditeľkou medzinárodného hudobného festivalu Bratislavská komorná gitara, medzinárodnej gitarovej súťaže v Bratislave a Vyšehradských hudobných majstrovských kurzov.

Viedla majstrovské kurzy v Nemecku, Peru, Južnej Afrike, Rusku, Českej republike atď. Pedagogicky pôsobila na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni. V súčasnosti vyučuje na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislave. Hrá na nástrojoch od svetoznámeho nemeckého majstra Gernota Wagnera, Petra Matouška a Hansa van den Berga.

Pavol Remenár

Slovenský barytonista Pavol Remenár sa narodil v Dolnom Dubovom na Slovensku. Počas štúdia na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave bol sólistom vysokoškolského zboru Comenius. Roku 1996 získal prvé miesto na Medzinárodnej speváckej súťaži Mikuláša Schneidera-Trnavského, roku 1999 bol finalistom Medzinárodnej speváckej súťaže Lucie Popp v Bratislave. Po ukončení Pedagogickej fakulty UK študoval spev na Vysokej škole múzických umení v Bratislave v triede prof. Vlasty Hudecovej.

Po absolvovaní VŠMU nastúpil ako sólista Opery Slovenského národného divadla v Bratislave. Na prvej slovenskej opernej scéne debutoval v septembri roku 2000 v titulnej postave Mozartovho Dona Giovanniho. Od tých čias sa predstavil na tejto scéne v mnohých ďalších úlohách ako Belcore (Donizetti: Nápoj lásky), Figaro (Rossini: Barbier zo Sevilly), Dandini (Rossini: Popoluška), Gróf (Mozart: Figarova svadba), Papageno (Mozart: Čarovná flauta), Orfeus (Gluck: Orfeus a Eurydika), Silvio (Leoncavallo: Komedianti), Marcello a Schaunard (Puccini: Bohéma), Sharpless (Puccini: Madama Butterfly), Valentin (Gounod: Faust a Margaréta), Eugen Onegin (Čajkovskij: Eugen Onegin), Tomeš (Smetana: Hubička), Mojmír (Suchoň: Svätopluk), Harlequin (R. Strauss: Ariadna na Naxe) atď.

Spolupracoval s viacerými významnými európskymi opernými režisérmi, napríklad s Mariuszom Trelinskym, Petrom Konwitschnym, Gintarasom Varnasom, Nikolom Raabom. V sezónach 2010 - 2011 a 2011 - 2012 spieval Pavol Remenár titulnú úlohu Eugena Onegina v Opere v Lipsku (réžia Peter Konwitschny). V rovnakej úlohe debutoval roku 2010 aj v Budapeštianskej štátnej opere. Na základe veľkého úspechu sa sem ako Onegin vrátil aj v rokoch 2011, 2012 a 2013. Jeho prvou úlohou v Zürišskej opere bol roku 2011 Gorjancikov v novej inscenácii Janáčkovej opery Z mŕtveho domu (režisér Peter Konwitschny, dirigent Ingo Metzmacher). Intenzívne sa venuje koncertnej činnosti a interpretácii piesní tak so sprievodom orchestra ako aj jedného nástroja. Jeho hlavnou komornou partnerkou je gitaristka Miriam Rodriguez Brüllová. Pavol Remenár vystúpil v mnohých krajinách, napríklad vo Fínsku, Taliansku, Belgicku, Českej republike, Švajčiarsku, Nemecku, Maďarsku, Rakúsku, Izraeli, Japonsku.